집단의 정체성의 구성 : 시리아 동방 정교회교도들의 역사적구승 전승
(주)학지사
- 최초 등록일
- 2015.03.24
- 최종 저작일
- 2009.05
- 22페이지/
어도비 PDF
- 가격 5,100원
![할인쿠폰받기](/images/v4/document/ico_det_coupon.gif)
* 본 문서는 배포용으로 복사 및 편집이 불가합니다.
서지정보
ㆍ발행기관 : 21세기정치학회
ㆍ수록지정보 : 21세기정치학회보 / 19권 / 1호
ㆍ저자명 : Noriko Sato
목차
I. Introduction
Ⅱ. The Historical Accounts of the Christian Massacre in 1915
Ⅲ. Transforming their Ethno-Genesis
Ⅳ. CONCLUSION
References
한국어 초록
1915년 오스만 제국으로 부터 박해 받은 동방 교회교도들은 고향인 아나트리아 지역에서 타국으로 추방되었으며, 이들 중 대부분의 시리아 정교회교도들은 시리아로 이주해야만 했다. 현재 시리아 정교회교도들은 그들의 정체성를 입증하기 위하여 당시의 학살에 대한 기억을 상징적이고 역사적인 사건으로 진술하고 있다. 즉, 학살의 기억은 시리아 정교회 교도들이 시리아의 원주민의 자손이라는 기억을 소생하게 하며 현대 시리아 사회에서 그들의 민족적, 종교적인 권리를 확립하는데 중요한 역할을 하고 있는 것이다.
영어 초록
The 1915 persecutions in Ottoman Empire resulted in Christian being expelled from their homeland in Anatolia. Syrian Orthodox Christians are one of such groups and many of the survivors settled in Syria in the aftermath of the massacre. Their accounts of what occurred in 1915 have served as one of the important symbolic resources which they mobilize to construct the identity of their group. As a minority and a displaced group, the Syrian Orthodox Christians have sought to reshape and recast their collective memories, in order to secure their political rights within Syrian society. In their narratives, they have attempted to conceal their origin as emigrants from Turkey, claiming instead that they are descendants of the original inhabitants of Syria. These Christians are involved in a project of transforming their ethnos and genesis.
Key Words: memory, history, identity, nationalism, Syria
참고 자료
없음
"21세기정치학회보"의 다른 논문
더보기 (5/10)