A Study on the Emergence of Metaverse Platforms
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서지정보
ㆍ발행기관 : 한국컴퓨터게임학회
ㆍ수록지정보 : 한국컴퓨터게임학회 논문지 / 35권 / 3호
ㆍ저자명 : Min Kyu CHOI, Jung Yoon KIM
ㆍ저자명 : Min Kyu CHOI, Jung Yoon KIM
목차
ABSTRACT1. Introduction
2. Evolution of Metaverse
3. Top Metaverse Platforms
2.1 Decentraland
2.2 Illuvium
2.3 Sandbox
2.4 Axie Infinity
2.5 Cryptovoxels
2.6 Bloktopia
2.7 Metahero
2.8 Star Atlas
2.9 Roblox
4. Discussion
4.1 Benefits of Metaverse
4.2 Issues and Challenges in Relation to Metaverse
5. Conclusion
Acknowledgements
References
국문초록
결론 및 향후 연구
한국어 초록
최근 인터넷은 데이터와 사람, 사물을 연결할 뿐만 아니라 장소와 저작권을 상호 연결하기 시작했다. 실제 로 현실과 가상세계의 경계가 사용자가 더 이상 알아차릴 수 없을 정도로 점점 희미해지고 있다. 사람들이 일상생활을 가상으로 수행할 수 있기 때문에 현실 세계의 경험은 더 이상 불필요 할지도 모른다. 본 논문은 메타버스의 기본 개념 및 기술의 심층적인 이해를 제공하는 것을 목적으로 메타버스의 발전에 대한 연구를 진행하였다. 현재 가장 대표적인 메타버스 플랫폼에 대한 설명과 분석을 통해 메타버스의 장점, 단점, 유저 와 메타버스 플랫폼 사업자가 해결해야 할 문제점에 대해서 연구하였다. 본 논문은 메타버스의 발전과 함께 메타버스가 해결해야할 문제와 기회 그리고 메타버스의 미래에 대해 연구를 목표로 한다.영어 초록
The current state of the Internet has connected not only the data, people, and things but has already began to interconnect places and ownership. The difference between the real physical world and virtual worlds is becoming thinner and thinner that users can’t even notice anymore. There are times that the real world experiences may no longer exist as people mostly performs their day-to-day activities virtually. This paper deals with the discussion on the evolution of metaverse aiming to provide an in-depth understanding of its fundamental concepts and technologies. The most popular metaverse platforms were also identified with a short discussion of their descriptions. Also, some of the benefits and advantages of metaverse were highlighted as well as the issues and challenges that both the users and metaverse platform operators must address. This paper aims to evoke future studies to address the various challenges and opportunities that lies on the evolution of metaverse.참고 자료
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