나사의 가상현실 연구소 Advanced Displays and Spatial Perception
- 최초 등록일
- 2012.05.28
- 최종 저작일
- 2012.01
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소개글
나사 연구소가 진행한 가상현실에 대한 연구
가상현실을 주제로 한 여러 사례들
Advanced Displays and Spatial Perception에 대한 모든것
목차
I. 서론 및 연구 목표
II. 문제에 대한 Solution
Ⅲ. 이제까지 진행되었던 프로젝트
본문내용
A Study on Advanced Displays and
Spatial Perception
요 약
고해상도 정보 표시의 소형화는 기존하는 전시 기술을 확장해서 해결하기 곤란할 문제를
선물한다. 단계 I은 기존하는 기술, 즉 평범함으로 만든 ferroelectric, liquid-crystal 가벼운
변조기 및 활동 모체 뒤판의 비범한 조합을 이용하는 해결책, 결정 실리콘에 의하여 통합
된 회로 조사해왔다. 이 프로젝트는 전시가 정통 기술의 기본적인 해결책 제한을 극복한다
는 것을 설명할 것이다. 단계 I에 대한 노력은 1.2 m 디자인 하의 규칙 CMOS 가공에서 가
능할 것이 가장 높은 해결책 화소의 작은 배열 디자인하고 설명하기에 집중할 것이다. 단
계 I는 또한 단계 II. 동안에 지휘된 일을 위한 더 높은 해결책 조차에 발달 경로를 확인할
것이다. 특히, 단계 II는 가득 차있는 색깔을 위해 적당한 일백만개 화소, 머리 거치한 전시
를 가진 전시 성분을 개발할 것이다. 이 성분은 입체 사실상 현실 또는 telepresence 전시
와 우주복 헬멧에 있는 컴퓨터와 커뮤니케이션 전시 이용될 수 있을 것 이다.
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Abstract
The miniaturization of high-resolution information displays presents a problem that will be difficult to solve by extending existing display technologies. Phase I will investigate a solution that utilizes a novel combination of existing technologies, namely ferroelectric, liquid-crystal light modulator by exactive-matrix backplanes made of conventional, crystal-silicon integrated circuits. This project will demonstrate that the displays overcome fu eamental resolution limitations of more orthodox technologies. The Phase I effort will concentrate on designing y exdemonstrating y small yrray of the highest resolution pixels feasible in 1.2 m design-rule CMOS processing. Phase I will also identify the development paths to even higher resolutions for work conducted during Phase II. In particular, Phase II will develop display elements with more than one million pixels which are suitable for full-color, head-mounted displays.
These elements can be used as stereoscopic-virtual-reality or telepresence
displays and as computer and communications displays in space suit helmets.
참고 자료
없음